Labas Naujiems Studentams, Viso Gero Kitiems!


Dainų ir Šokių Švenčių savaitgalis buvo reikšmingas laikas Lietuviu Išeivijos Studentu Stažuotei (LISS). Sis laikas pažymėjo vieniems studentams pradžia darbo ir gyvenimo Lietuvoj, o kitiems studentams - galą stažuotes keliones. Šis pasikeitimas leido pirmos bangos studentams pasidalinti mintimis ir išgyvenimais su naujais dalyviais, ir suteikė akimirka kur visi stažuotes studentai kartu galėtu pabendrauti. Šventes reginiai suteikę tvirta gryna lietuviška pradžia vieniems, ir nepaprasta stažuotes galą kitiems.

Dainų ir Šokių šventes ne tik davė studentams proga būti žiūrovais, bet ir kai kurie studentai patys buvo dalyviai. Vincas Gudinskas - kulinarijos studentas, iš Kanados buvo labai paveiktas Šokių Šventes, ir pats buvo šokių dalyvis. Ji labai paveikė šokti su 8000-ciais kitais dalyviais iš viso pasaulio. Jisai nesitikėjo kad tiek daug Lietuviu dalyvautu šventėje , ir kad jie taip pat lankytu ta tėvynę apie kuria jų tėvai ir seneliai pasakojo. Jis pajuto didele garbe dalyvauti tokioj didžioj ir džiugioj šventėj, ir jaute visu vienybe dainuojant Lietuviu Himną. Nors Vincas jau mėnesi stažuoja Lietuvoje, jis sako kad vis randa naujus įdomius dalykus.
Mes visi studentai pastebim naujus ir įdomius dalykus ne tik per Dainų ir Šokių Šventes bet taip pat savo darbuose.

Vilija Viliamaite iš Philadelphios labai daug naujienų sutiko kai priės Šokiu Švente atskrido i Lietuva pirma karta. Apie pirma savaite ir stažuote ji štai ką turėjo pasakyti. „ Aš labai džiaugiuosi kad pagaliau Lietuvoj. Man smagu buvo pamatyti visas šventes ir malonu sutikti gimines. Aš Amerikoj mokinausi Sveikatos Administravimą, tai įdomu matyti Lietuvos ligoniniu tvarka. Kur Amerikoje ligoniniu administracija naudoja kompiuterius, Lietuvoj kai kurie duomenys laikomi rankraščiu knygose. „

Alexandra Habanek taip pat dalyvavo Šokių Šventėj su Los Angelis Spinduliu, ir kaip Vilija-stažuoja ligoninėj. Po šventes savaitgalio, Alexandra grižo tiesiai i operacine. Štai ką ji mate: „Jau baigėsi šokių švente ir grįžau i ligonine pereita savaite pilvo chirurgijos skyriuje. Trečiadieni mačiau ne tik mano pirma operacija, bet ir antra, trečia ir ketvirta. Pasalino apendiksą ir tulžies pūsle (gallbladder) pacientams, ir pastebėjau kad dažniausiai tie pacientai yra vyresnio amžiaus ir pastorėję. Vienas daktaras juokavo kad per daug grietinės ir cepelinu valgė ir todėl akmenys atsiranda tulžies pūslėje. „

Alexandrai taip pat teko ligoninėj sutikti Amerikieti pacientą iš Kalifornijos. Po operacijos kai vyras atsibudo, Alexandra su juo pakalbėjo ir sužinojo kad jau jis 10 metu gyvena Vilniuje su šeima. Daktarai pamate kad jie du gerai angliškai susikalba, ir paprašė kad Alexandra grįžtu paaiškinti vyrui apie dieta mankšta, skausmą ir maudymasi nes jam lengviausia angliškai kalbėti .

Renatas Tukys is Detroito taip pat praleido laiko operacinėj. Nors dar amerikiečiu pacientu iš Detroito nesutiko jis pasidalino savo mintimis.
"Si praėjusį savaite buvo mano pirma pilna savaite darbe ligoninėje. Aš dirbu pilvo chirurgijos skyriuje ir ten teko stebėti operacijas, stebėti pacientus, ir bendrauti su daktarais. Man čia yra pirmas kartas iš taip arti matyti medicinine profesija kuria esu pasirinkęs ir tikrai kiekviena diena man pasidaro nauji įspūdžiai. Esu jau stebėjęs apendicito, tulžies pūsles, ir kepenų operacijas. Man irgi labai patinka bendrauti su daktarais ir matyti kaip skiriasi Amerikos ir Lietuvos sveikatos sistemos. Laukiu kitos savaites ir daugiau nauju įspūdžiu!"


Lina Maciunaite taip pat stažuoja ligoninėj, ir naudoja ši laika daugiau susipažinti su sveikatos profesijom. Apie pirma savaite ji rašo „Praeita savaite, aš pradėjau dirbti reabilitacijos skyriuje ligoninėje. Aš esu mechanikos inžinerijos studente bet fizioterapija mane domina. Šia stažuote leis man geriau susipažinti su fizioterapijos sritimi.“

Daina Kuraite is Kanados naudos šia stažuote geriau susipažinti su logopedijos sritimi. Kanadoj Daina baigus prancūzų kalba ir lingvistika, ir planuoja toliau studijuoti logopedija. Apie darbą Lietuvoj, Daina rašo: „ Būdama Lietuvoj, aš turėjau galimybe susitikti su kėliom logopedėm ligoninėje, ir gavau arčiau su viena padirbt. Aš taip pat praleidžiu laiko ne tik ligoninėj bet ir vaiku namuose. Dirbdama vaikų namuose, aš galiu kelias valandas praleisti su vaikais ir tada kelias valandas su logopede. Iki šiol, darbas įspūdingas ir tikrai vertas!“

Daiva Ragaite jau antrus metus dirba Lietuvoj, ir taip pat lanko vaiku namus. Daivos patyrimai nuo praeitu stažuotes metu su vaikais labai ja paveikė, tačiau si karta Daivos tikslai ir stažuotes darbai pasikeitė.
"Pereita savaite pradėjau stažuotis Vaiku Teises Kontrolieriaus Įstaigoje. Ten dirbsiu tris dienas per savaite, o kitas dvi dienas stažuosiu kūdikių namuose. Mane labai domina vaiku teises, ypač tarptautini įvaikinimą. Tikiuos, kad šia stažuote padės man daugiau suprasti vaiku teises ir jų svarbumą tarptautinėje srityje."

Lina Bublyte is Detroito taip pat ne pirma kart i Lietuva atskrenda padėti našlaičiam. Šiemet Lina grįžta jau nebe studente, o slauge. „Man smagu, nes galėsiu ne tik mylėti savo numylėtus našlaičius, bet ir juos gydyti. „ ji sake. Apie pirma diena sugrįžus i vaiku namus Lina sake „ suradau daug pazystamu veideliu—Ir džiaugsmas, nes buvau pasiilgusi, bet tuo pačiu gylus liūdesys, kad jie dar čia, neįvaikinti! Nutariau susikaupti, ir neliūdėti, bet džiaugtis vėl atradus “savo Vaikučius”! Pradėjome žaisti, džiaugtis, valgyti, praustis ir iš naujo suartėti.“

Lina Bublyte neseniai pradėjo dirbti vaiku namuose, o kaip ir pamainom Gintarės Radvilaites laikas Lietuvoj artėja galą. Gintare maždaug 2 mėnesius dirbo vaiku namuose, ir suartėjo ne tik su vaikais bet ir su vedėjom. Kai paklausta apie įdomų savaites įvykį, Gintare atsake „Šia savaite mūsų namai gavo nauja mergyte. Jos vardas yra Simona ir jinai gimė 2 Liepos 2009. Yra labai įdomu matyt tokia mažyte mergaite nes visai pamiršti kokie maži mes visi buvom. Simona visiškai neverkia, ir moka gerai valgyt! Irgi, viena ponia atkeliavo ir nori įvaikint viena naujagime. Yra labai įspūdinga kada šeimos nori įvaikinti nes yra labai daug nuostabiu vaiku kuriems reikia šeimos!“

Paulius Riškus iš Chicagos taip pat vaiku namuose yra dirbęs, bet šiais metais vėl sugriso i Lietuva dirbti Ligoninėje. Panašiai kaip ir Daiva Ragaite, Pauliaus patyrimai nuo prieitų metu labai ji paveikė, tačiau sugrįžo antrus metus padirbti. Paulius šia savaite dirbo operacinėj, ir mate apendikso pašalinimą. Jis labai įvertino kad daktarai ir anesteziologai mielai atsakinėjo jo klausimus apie operacijas. Jam taip pat buvo įdomu matyti apendikso pašalinimą laparoskopijos būdu , ir taip pat pjaustomu būdu. Paulius prieš kelis metus bedirbdamas ligoninėje susipažino su pacientu kur lyg šiol rysi yra palaikes.

Labai gražu kai studentai randa laiko praleisti su pacientais. Taip pat labai šaunu kada daktarai randa laiko praleisti su studentais.

Karolina Kliciute is Kanados taip pat Lietuvoj stažuojasi Ligoninėj. Vienas daktaras Karolina apvedė ir parode visa Vilniaus Universiteto Medicinos Fakultetą. „Vakar Daktaras Julius mums aprodė Medicinos Fakultetą. Buvo tikrai įdomu. Mes pirma matėm pagrindine paskaitų auditorija- kur man pasirodę lygtai butu tiesiai iš Harry Potter knygos. Visos sėdynes medines, ir rasimo stalas kaip siaurus ilgas gabalas medienos. Mane tada nuvedė i laboratorija. Matėm vieta kur studentai tyrinėja lavonus, ir sužinojau kad Lietuvoj labai sunku juos gauti. Tada nuvedė mane i anatomijos laboratorija kur kūno dalys ir organai praservuoti tyrinėjimams. Aš galėčiau visa diena ten pasilikti ir stebėti!“

Amerikonams studentams stažuoti ligoninėse Lietuvoj yra nepaprasta proga ne tik daugiau išmokti apie sveikata ir medicina, bet taip pat iš dalies išgyventi ir suprasti Lietuvos sveikatos sistema.

Siga Poskočiumaite jau visa vasara praleidžia Lietuvoj dirbdama operacinėj. Ji taip pat stebėjo operacijas, ir bendravo su daktarais ir bendradarbiais. Sužinojus daktaro mėnesine alga, Siga štai ką turėjo pasakyti „Šiandien aš sužinojau kiek chirurgo atlyginimas Lietuvoj yra. Aš tikrai buvau nustebinta kiek mažai, palyginus jiems mokama ir kai sužinojau, kad daug kas daktaru dirba antroje ligoninėj ar net ir privačioje klinikoj kad galėtu pragyventi. Amerikoje niekados negalvočiau, kad daktarui butu sunku užmokėti už butą arba masina, bet Lietuvoje dažnai taip ir būna. Ypač daktarams rezidentams sunku. Lietuvoje reikia šešis metus mokintis tapti daktaru. Tikrai po tiek daug mokslo reikėtu didesni atlyginimą. Aiškiai, Lietuvoje žmonės negali išsirinkti medicina kaip jų profesija vien užsidirbti daug pinigu. Daktarai turi tikra pašaukimą padėti kitiem šioj profesijoj- ir aš ta tikrai matau bedirbdama ligoninėj. „

Karolina Kliciute is Kanados taip pat Lietuvoj stažuojasi Ligoninėj. Vienas daktaras Karolina apvedė ir parode visa Vilniaus Universiteto Medicinos Fakultetą. „Vakar Daktaras Julius mums aprodė Medicinos Fakultetą. Buvo tikrai įdomu. Mes pirma matėm pagrindine paskaitų auditorija- kur man pasirodę lygtai butu tiesiai iš Harry Potter knygos. Visos sėdynes medines, ir rasimo stalas kaip siaurus ilgas gabalas medienos. Mane tada nuvedė i laboratorija. Matėm vieta kur studentai tyrinėja lavonus, ir sužinojau kad Lietuvoj labai sunku juos gauti. Tada nuvedė mane i anatomijos laboratorija kur kūno dalys ir organai praservuoti tyrinėjimams. Aš galėčiau visa diena ten pasilikti ir stebėti!“

Andrius Mikuckis nedirba ligoninėje, ir nedirba vaiku namuose. Iš Kalifornijos Buhalterio studentas praleido savo prima stažuotes savaite dirbdamas Lietuvos Respublikos tautiniu mažumų ir išeivijos departamente. Apie savo darbą ir bendravimą su bendradarbiais, Andrius rašo: „ Aš dirbu su buhalteriais ir jie mane mokina apie jų darbą. Šitas departamentas duoda pinigus išeivijos lietuviams kad jie galėtu tęsti lietuvybe. Mūsų darbas yra atsiskaityt jų išlaidas ir tikrinam jeigu jie išleido pinigus kaip buvo sakyta. Visi darbininkai čia yra labai malonus ir mane priima ir padeda kai ko nors nesuprantu. Mes normaliai visi einam papietaut kartu ir turim gera laika. Aš čia jau labai gerai susidraugavau su keliais darbininkais, tai nors daug darbo yra, mes vis tiek smagiai praleidžiam dienas. „

Pagaliau, aš Lina Berzinskaite stažuoju Teisingumo Ministerijoj. Aš kaip Andrius gerai susidraugavau su keliais bendradarbiais ir susižavėjus kad mano direktorius Klaidas Navickas Lietuvos tautodailės karpavimo ikonas. Aš dirbu su valstybiniais tarnautojais, ir mokinuosi apie Lietuvos nekilnojamo turto ir juridinio asmens registrą. Yra įdomu stebėti skirtumus tarp Lietuvos ir Amerikos įstatymus ir mastymus. Si stažuote man teikia proga labiau suprasti teisini pagrindą ne tik Lietuvoj bet ir Amerikoj. Kuriant teises aktus registro departamentas įvertina ir analizuoja užsienio valstybių (pvz. Vengrijos Suomijos Švedijos Airijos) pavyzdžius. Man teko taisyti anglu kalbos vertimus ir versti (iš Anglu i Lietuviu Kalba) Visuomenines Labdaros Organizacijų Projektą.

Iš viso paėmus, šia stažuote suteikia amerikonams studentams arčiausia varianta lietuviško gyvenimo Lietuvoj. Ne tik studentai iš šios programos gauna praktikos savo parinktoj srityj, studento lietuviu kalba, ir Lietuvos pažintis sustiprėja. Sugrįžę i Amerika, mes tapsim ne vien daugiau patyrę savo darbuose bet taip pat stipresni lietuviai.


No comments:

Post a Comment